Zawiadomienie o przedłużeniu terminu do załatwienia sprawy w zakresie złożonych wniosków o wypłatę dodatku węglowego.
Zawiadomienie o przedłużeniu terminu do załatwienia sprawy w zakresie złożonych wniosków o wypłatę dodatku węglowego.
Na podstawie art. 3 ust. 2, ust. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. z 2022 r. poz. 1692 ze zm.), w związku z art. 36 §1, §2, art. 49 §1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000) Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Uchaniach zawiadamia, iż załatwienie spraw związanych z wydaniem informacji dotyczących wniosków o wypłatę dodatku węglowego, złożonych od dnia 02 wrzesień 2022 r. nie nastąpi w terminie do dwóch miesięcy.
Wypłata dodatków węglowych jest zadaniem zleconym Gminie Uchanie i jego realizacja jest uzależniona od otrzymania środków od Wojewody Lubelskiego.
Gmina Uchanie złożyła zapotrzebowanie na w/w środki w określonym przez Wojewodę terminie, jednak kwota jaką otrzymała wystarczyła na rozpatrzenie i wypłacenie 801 wniosków na łączną kwotę 2 403 000zł. W związku z powyższym brak środków uniemożliwia realizację wypłat dodatków węglowych złożonych od dnia 02.09.2022 r .
Wydanie informacji oraz wypłata dodatków węglowych nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków na realizację zadania oraz przyjęciu ich do planu finansowego.